Met een record aantal deelnemers van 84 begon onze vereniging op 27 april aan het negende Max Coppes Triathlon toernooi. De organisatie stelde 21 poules samen waarbij zoveel mogelijk spelers van gelijk niveau werden ingedeeld. Gedurende 3 weken werd gestreden voor een zo goed mogelijk resultaat. Het was bekend dat je eerste moest worden in de poule om er zeker van te zijn dat je zou doordringen tot de knock-outfase. Alleen de beste 11 nummers twee mochten nog aansluiten om zo in de afvalrace bij de laatste 32 spelers te komen.
De vorm van de dag speelde een grote rol bij de meeste spelers. Dit zorgde ook voor verrassende resultaten. Wat te denken van de situatie dat je evenals je tegenstander 10 caramboles moet maken bij het driebanden en je met 8-3 voorstaat. Laat je tegenstander nu 7 caramboles maken om de wedstrijd alsnog in zijn voordeel te beslissen!!
Of je ziet je tegenstander bij driebanden 10 caramboles maken in 2 beurten (6 en 4). Dick Jaspers zou jaloers zijn op zo’n moyenne!
Zo konden we nog veel meer mooie uitslagen noteren.
In twee avonden gingen we vervolgens van 32 naar 16 spelers. Nu werd bij de wedstrijden geen onderscheid meer gemaakt met betrekking tot het niveau. Dit gaf erg leuke wedstrijden en dat merkten we ook aan de publieke belangstelling. Die was dit jaar erg goed waardoor er steeds een gezellige sfeer heerste.
Donderdagavond werd het deelnemersveld weer gehalveerd. Nog acht spelers te gaan!
Op zaterdag 23 mei begonnen we om 11.00 uur aan de kwartfinale. Spanning op alle tafels, nu ging het erom om bij de laatste 4 te komen en daarmee in de prijzen te vallen.
Will van Zwam, Ton van den Berg, Kees de Haas en Frank Peters moesten hun meerdere erkennen in hun tegenstander.
In de halve finale moest Willy van Ooijen het opnemen tegen Lyon Megens. Na het driebanden gewonnen te hebben begon hij vol goede moed aan het libre. Bij Lyon werd de druk flink opgevoerd en je zag aan zijn spel dat het moeilijker werd om de concentratie bij het neo kader 57/2 vol te houden. Willy speelde vrijuit en wist door erg goed spel de finaleplaats veilig te stellen.
De andere halve finale ging tussen Peter van den Heuvel en Henk Klievink. Peter had in de 1/16-finale al het geluk gehad dat hij ondanks zijn verlies toch door mocht omdat zijn tegenstander niet in de gelegenheid was om door te spelen in het toernooi. Hij werd nu in twee sets verslagen.
Lyon won vervolgens de strijd om de derde en vierde plaats nadat hij eerst het driebanden had verloren maar goed terugkwam in de resterende sets.
In de finale liet Henk Klievink duidelijk zien dat hij tijdens het toernooi in grootse vorm verkeerde. Zowel het driebanden als het libre wist hij op overtuigende wijze van Willy te winnen en werd daarmee de terechte kampioen.
Max Coppes reikte daarna de prijzen uit van het naar zijn vader genoemde toernooi.
Als organiserende vereniging kunnen we terugzien op een zeer geslaagd toernooi. Spelers en supporters waren zeer te spreken over de goede organisatie, de sfeer in ons Biljarthome en de kwaliteit van het materiaal.
Op naar het tweede lustrum.
Van links naar rechts: Peter van den Heuvel (4e), Henk Klievink (1e), Lyon Megens (3e) en Willy van Ooijen (2e)
Reactie plaatsen
Reacties
Henk klieving van harte gefeliciteerd met behalen van de 1e plaats . Super mooi toernooi en goed georganiseerd mooi dat je alle uitslagen de zelfde dag nog kunt zien . En vindt het een terechte winnaar , zo rustig blijven in zijn partijen. Hij kon het beste met de druk omgaan , nogmaals prachtig toernooi.
Net als de vorige edities verdient de Vriendenkring voor de wederom perfecte organisatie een dikke pluim. Volgende editie ben ik er weer bij.
Hallo Mark, bedankt voor de felicitatie. Het toernooi is perfect georganiseerd en nogmaals wil ik de organisatie bedanken en ook alle biljartvrienden, Henk